Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Monday, November 14, 2005

Anja veroordeelt Gretta!

het is niet te geloven, maar zelfs voor Anja Meulenbelt gaat Gretta te ver.
Je kunt het beter zelf lezen een paar citaten:

Gisteravond met Anneke naar Het Zwarte Schaap gekeken, over Gretta Duisenberg. We hadden opnieuw wat gemeenschappelijk: we waren alletwee gevraagd voor het programma, en we hadden alletwee nee gezegd. Anneke was gevraagd als oprichtster van Een Ander Joods Geluid en ik als degene die in 2003 als ondersteuning met Gretta meereisde toen ze voor het eerst naar Palestina ging. Een reis die voor mij eindigde met een fikse ruzie en het besluit om nooit meer met haar samen te werken.

(...)Dat mislukte volledig. Alles wat ik had voorbereid aan contacten met Palestijnen zelf, in Gaza waar ik de weg ken, in Sakhnin waar het hele stadje tevergeefs op haar had gewacht, ging niet door. Ik deed niets anders dan mijn excuses aanbieden. Zelf vond ze dat niet nodig. Ze praatte liever met de pers. Ze stond liever met Arafat voor de camera's. Ik schaamde me daar diep voor.
(...)

En wat dat betreft was ik het dus eens met Conny Mus en Max van Weezel. Bij de laatste, en uiteraard ook bij Hans Knoop, gingen de alarmbellen rinkelen bij de manier waarop ze over 'de joodse mensen' in haar sjieke wijk sprak, die in haar ogen de restaurants annexeerden net zoals 'ze' dat doen op de Westoever. Naast me zat Anneke te pruttelen. "Ik ben ook een jood uit Zuid, bedoelt ze mij ook?" Stom stom stom.

Ja, dit is dus de eerste keer dat ik het met Anja eens ben.

17 comments:

Dylan said...

ik zei toch al dat gretta niet links is

fuckin rijkeluiswijf dat gewoon met dr kop in de krant wilt staan

keesjemaduraatje said...

ja, erg he? Rijk en dan ook nog met je kop in de krant willen

keesjemaduraatje said...

nog één bezoeker en dan ben ik over een record heen gegaan.
1 november 2005 31
2 november 2005 35
3 november 2005 39
4 november 2005 51
5 november 2005 38
6 november 2005 49
7 november 2005 43
8 november 2005 41
9 november 2005 52
10 november 2005 64
11 november 2005 82
12 november 2005 57
13 november 2005 57
14 november 2005 81

Dylan said...

je hebt mijn boodschap wederom niet adequaat samengevat

ik vindt het niet erg dat ze met dr kop in de krant wilt staan, als zij dat zo belangrijk vindt, well good for her
het punt was dat ze dus gewoon niet meer is dan een (and i quote) "fuckin rijkeluiswijf dat gewoon met dr kop in de krant wilt staan"

keesjemaduraatje said...

ik vind het alleen erg dat ze antisemiet is.

keesjemaduraatje said...

wat vind je nou erger: dat ze antisemiet is, dat ze rijk is, dat ze neukt of dat ze met haar kop in de krant wil staan?

Dylan said...

ze is niet antisemiet voor zover ik weet

dat ze rijk is is erg

dat ze neukt...nja ze doet maar...wil het alleen niet zien *blegh al die rimpels*

en dat ze met dr kop in de krant wilt staan is gewoon zielig, in de zin van pathetic

keesjemaduraatje said...

dat was puur antisemitisme, wat ze daar heeft gezegd.
omdat ze over "ze "sprak. Lees het weblog van de onverdachte marxistisch feministe Anja Meulenbelt er maar op na.

Dylan said...

ok dan vind ik dat het ergste

ik heb de trut nooit gemoet

pardon my french

AVe said...

Toch blijft Anja Meulenbelt een haatzaaister.

Dylan said...

waarom?

keesjemaduraatje said...

omdat ze begrip opbrengt voor zelfmoordterroristen

Dylan said...

en waarom is dat fout? het zijn ook maar mensen, het zijn geen monsters, geen psychopaten (heb laatst zelfs nog een documentaire gezien waarin ze onderzochten wat nou een typische zelfmoordenaar was....er zat geen psychopaat tussen...stuk voor stuk "normale" mensen)

Het probleem is vaak dat veel mensen er voor kiezen dat soort mensen niet te begrijpen, ze WILLEN ze niet begrijpen...want dan zouden ze realiseren dat de "vijand" precies hetzelfde is als hunzelf

Ariël Bruéns said...

Het zijn maar gewone mensen, die zich bij voorkeur opblazen temidden van zoveel mogelijk vrouwen en kinderen. Yep, zo kennen we de ware idioot weer, deze keer in de vorm van Dylan. Waaraan ontleen je overigens dat Gretta niet links is ? Het marxisme en jodenhaat, ofwel antisemitisme met een mooi woord, gaat hand in hand samen. Of is dit alweer een onderwerp waarin je, je nooit hebt verdiept en slechts obligate antwoordjes op geeft. Ook een Meulenbelt is een marxistische haatzaaier met een gigantische tunnelvisie. Alleen zij weet beter, dat je mensen te vriend moet houden wil je je giftige boodschap blijven vermelden. Bovendien heeft Meulenbelt ook nog verantwoording af te leggen aan Mao Marijnissen. En de laatste zit er flink bovenop als het gaat om de beeldvorming van zijn stalinistische marxistische wannabe politbureau. Bovendien kunnen Gretta en Anja elkaar niet luchten. Naar ik aanneem is het gewoon vieze wijven jaloersheid waarbij de ene de andere de 15 minutes of fame niet gunt. Ga er maar gerust vanuit dat het allemaal minder mooi is dan men het wil doen lijken. Over Arafat en zijn adepten, waartoe Meulenbelt ook hoort, schreef ik toevallig net nog een artikel. Je kunt het lezen door op deze link te klikken. Misschien leer je nog eens wat.

Dylan said...

het zijn ook maar gewone mensen, daar zijn onafhankelijke onderzoeken naar geweest. Het waren vaders, broers, zonen en ook moeders, zusters, dochters, waaronder alles van studenten tot werklozen.

Simpel gezegd, gretta is niet links, want ze is rijk, ze is elitair, she's full of shit.

Leuk is dat, op islamitische sites lopen er idioten rond die claimen dat het marxisme een grote joodse samenzwering tegen de mensheid is, en hier is het een samenzwering tegen de joden. Genoeg marxisten waren joden, genoeg comunistenhaters waren joden, dus...het is geen van beide.

Sowiesow, ik zie mezelf als marxist (met wat anarchistische shit erdoorheen geflikkerd) en ik ben allebehalve een anti semiet, ik ben anti-zionistisch, maar dat is wat anders,

Meulenbelt ken ik niet, marijnissen wantrouw ik, gretta is een dom wijf,
En arafat? Een seniele vent, verleden tijd ook nog.

keesjemaduraatje said...

anti-zionisme betekent het ontkennen van de legitimiteit van de Joodse staat. Als je tegelijkertijd andere staten, die ook door geweld tot stand zijn gekomen, wel erkend, impliceert dat, dat je alleen de Joden het recht op een eigen staat ontzegt. In die zin is dat discriminerend. Alleen anarchisten die consequent anti-staat zijn, mogen ook kritiek op Israel hebben, maar dan is ook de Syrische Libanese en Jordanes staat niet legitiem. Nu wordt door linkse theoretici eenzijdige alleen alles wat Israel doet bekritiseerd. In zekere zin is dat anti-semitisch.

Dylan said...

not really

want de reden waarom ze Israel geen legitieme staat is heeft niks te maken met dat de inwoners joods zijn, Het heeft ermee te maken dat ze de palestijnen onderdrukken, hun land afpakken, vernederen.