Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Sunday, February 05, 2006

Koopzondag in Eindhoven

De Eindhovense Koopzondag Campagne
door Keesjemaduraatje

vanmiddag moest ik toch naar de bibliotheek en daarom ging ik eens kijken bij de Gemeenteraadscampagne tijdens de Eindhovense koopzondag. Bij de Piazza zou de D66 met een standje staan met als thema': "meer activiteiten, zoals open winkels, op zondag". Helaas waren ze net weg. Het was ook slecht weer en de stemming was misschien ook niet zo best na het Dittrich-debacle. Er stond wel iemand van de VVD en die vertelde me waar de VVD in Eindhoven voor staat. Vooral dat de deelraadskantoren open moeten blijven. Ik vroeg of de criminaliteitsbestrijding ook tot de programmapunten behoorde. Ja, dat was wel zo. Vooral meer camerabewaking en een technologische vooruitgang op het gebied van de beveiliging van industrieterreinen. Iets met glasfaserkabels en centrale bewaking. De VVD wil vooral meer naar de mensen in de wijken gaan luisteren en hebben daarop hun campagne afgestemd.

Daarna naar de bibliotheek, kreeg ik daar een één of andere maffe bewakingstrut achter me aan omdat ze dacht dat ik een boek wilde jatten. Ze zei "je" tegen me. Dus dat hebben we er nou van met onze "criminaliteitsbestrijding". Ja ik wilde natuurlijk haar naam weten en een klacht indienen, maar ik ben gewoon te verlegen en niet assertief genoeg. Alleen hier op mijn weblog heb ik een grote bek.

No comments: