Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Wednesday, August 16, 2006

Qanagate

ik ben weer terug van vakantie en ga weer door met bloggen. Ik was in Duitsland, Denemarken en Zweden. De komende dagen zal ik een paar indrukken hier op het weblog zetten. de laatste dagen verbleef ik in Duitsland (mijn tweede Heimat) en moest er iets langer blijven, omdat mijn auto stuk was gegaan. Maar nu weer allles in orde. De Zweedse en Deense kranten kan ik slechts zeer moeizaam lezen, maar de Duitse kranten waren weer erg interessant. Vandaag wil ik het hebben over een stukje in de Stern,  waarin een Hesbollah reddingswerker werd beschreven, die in 1996 al een dode baby aan de pers getoond had en nu in 2006 de lijken van Qana aan de pers toonde, in precies dezelfde pose. Dat kan natuurlijk toeval zijn, maar nu worden steeds meer bewijzen gevonden, dat de reddingswerkers mogelijkerwijze de lijken weer terug gelegd hebben om ze daarna de pers te tonen. Joris Luijendijk beschrijft dat soort taferelen al in zijn boek "Het zijn net mensen" .

10year

De Stern is een vrij populistisch links blad en ontkracht meteen dit gerucht. Blijkbaar heeft de schrijver van eureferendum.com dit bericht de wereld in gebracht. Als je nu op eureferendum.com kijkt, dan zie je dat er steeds meer bewijzen zijn, dat het gebouw in Quana pas 7 uur na het bombardement is ingestort en dat de mensen er waarschijnlijk door de Hesbollah heen gelokt zijn.

Reuters_qana

Verder wordt opgemerkt, dat de reddingswerker vrij schoon is voor iemand die al uren lang bezig is lijken uit het puin te halen. Maar goed, de waarheid is vrij moeilijk te achterhalen.

Ik heb net nog in Duitsland hele discussie moeten voeren met mijn schoonfamilie, omdat mijn zwager beweerde dat de Twintowers door een complot van de CIA zijn ingestort. En dat gebouw 7 pas een paar uur later instortte. Dit verhaal lijk er een beetje op. "Ze hebben het zelf gedaan" is de key message.   

3 comments:

AVe said...

Pamela Hemelrijk heeft er haar zoveelste column aan gewijd, lees die evt. hier:

http://hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/2006/08/aardige_wahid.html#comments

Ik vind het zulke onzin dat ik er niet eens een moment over wil nadenken.

Keesje, ga de film UNITED 93 zien!

keesjemaduraatje said...

hier staat het hele fragment dat laat zien dat Hezbollah met kijken rondzeult om ze aan de pers te tonen.

http://dump.geenstijl.nl/mediabase/2861/c24ba3d2/index.html

r.k.h said...

Nu ook nog een moslim als zwager?
Waar hebt u gedaan dat er zo geboet moet worden?