Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Friday, November 03, 2006

Frontaal Naakt

We gaan er weer hard tegenaan. Mijn comments staan weer open. Wordt niet meer gecensureerd. Kom maar. Peter Breedveld, ( Frontaal Naakt is een fundamentalistisch-secularistisch webmagazine voor de hele familie...)
) , heeft een link naar mijn weblog geplaatst met een erg interessant plaatje erbij. Zien jullie er iets in?
Volgens mij is het een Nederlands tafereel met een Nederlandse man in klederdracht, die een rood boekje leest.

Links_peterbreedveld
Nog een voordeeltje is dat ik tussen Frans Groenendijk en Hans Jansen in sta. Dus dat is ook goed.

17 comments:

Michiel P said...

Het is een plaatje van het Amsterdamse stripduo Windig & De Jong. Het mannetje is Dick Bosch (Dick Bos-parodie met archaïserend taalgebruik). Het plaatje komt van de cover van De Dick Bosch-Almanak en is een parodie op de cover van de Enkhuizer Almanak. Wat Peter er mee bedoeld, geen flauw idee. Zo, weten we dat ook weer.

O'Brien said...

test:

"Wordt niet meer gecensureerd "

zeker weten ?

O'Brien said...

Mag ik je van harte met dit wijze besluit feliciteren, Keesje ?

Groeten

O Brien

keesjemaduraatje said...

ik dacht dat jij hier niet meer wilde reageren, maar nauwelijks hef ik de censuur op en je bent al weer van de partij.
Alleen geen anti-Duitse dingen hier schrijven hier. We zijn wel anti-islam, maar niet bekrompen.

Peter Breedveld said...

Duitsers zijn saai! Duitsland is echt helemaal NIETS aan! En er is nooit eens iets leuks op de Duitse TV!

O'Brien said...

" Alleen geen anti-Duitse dingen hier schrijven hier. We zijn wel anti-islam, maar niet bekrompen "


Het enige bekrompene, Keesje, is de "we gedachte" We vinden dit, we vinden dat. Die mentaliteit vind je nou bij uitstek binnen de islam.

Duitsland is echt helemaal NIETS aan! Dat ben ik dan met Breedveld eens.

Het toppunt van humor in Duitsland, mein Lieber Keesje, dat zijn lallende Berlijners die eind november in de open lucht in kerststallen op het plein voor de Gedächtniskirche zich laveloos gieten. "Komm Jungs, wir werden es hier gemütlich machen"

Ik heb daar een goed Nederlands woord voor: geschmackslos.

O'Brien said...

Keesje " ik dacht dat jij hier niet meer wilde reageren, maar nauwelijks hef ik de censuur op en je bent al weer van de partij."

De reden dat ik hier niet meer wilde schrijven, Keesje was je censuurbeleid

Een intellectueel zwaargewicht ben je niet echt,hé ?

O'Brien said...

Viele Menschen sind zu gut erzogen, um mit vollem Mund zu sprechen, aber sie haben keine Bedenken, es mit leerem Kopf zu tun.

O'Brien said...

Een russisch spreekwoord, keesje:

Ga nooit met een varken vechten, jullie worden beide smerig, alleen het varken vindt het leuk.

Ik ben zo'n varken als ik er zin in heb.

Peter Breedveld said...

Als deze beschamende vertoning zich nog even doorzet, haal ik de link zo weer weg.

O'Brien said...

Het zou van moed getuigen wanneer Peter Breedveld eens uitlegde wat hij een "beschamende vertoning" vindt. Het woord heeft een wat connotatieve lading, is het niet Peter?

keesjemaduraatje said...

Laat nou maar. Laten we blij zijn met zijn allen. De VOC mentaliteit. Toch..

O'Brien said...

"Als deze beschamende vertoning zich nog even doorzet, haal ik de link zo weer weg. "Breedveld bedoelde natuurlijk: de discussie die ik hier entameerde met "Duitsers zijn saai! Duitsland is echt helemaal NIETS aan! En er is nooit eens iets leuks op de Duitse TV!"

Vraag je eens af wat een vermelding op FrontaalNaakt je waard is, keesjemadura.

Peter Breedveld said...

"Het zou van moed getuigen wanneer Peter Breedveld eens uitlegde wat hij een "beschamende vertoning" vindt."

Een beschamende vertoning is bijna elke discussie waar jij je mee bemoeit, O'Brien. Je bent een zuiger en een ruziezoeker. Ik zal me niet tot een discussie met jou laten verleiden. Ik heb je niet voor niks van FN afgekeild.

O'Brien said...

"Een beschamende vertoning is bijna elke discussie waar jij je mee bemoeit, O'Brien.."

Die mening deel jij alleen met jezelf, Breedveld.
Ik daag je uit om mensen van hoeiboei, keesjemadura, je eigen site of wherever hierheen te halen om jouw visie te bevestigen.

a propos: het idee om bij FN weg tegaan was mijn eigen idee. Bekijk mijn laatste, door jou verwijderde reactie nog maar eens.

keesjemaduraatje said...

dit gaat nergens meer over. stoppen nu.

cugel said...

Peter is een stripliefhebber en heeft ook nog wat andere dingen met mij gemeen, hoewel we toch best wel fors verschillen.
"Wat Peter er mee bedoeld, geen flauw idee."
(Michiel P.)
Ik begrijp wel waarom de stugge kop van Dick Bosch als Enkhuizer schipper hem in dit geval een goede keuze lijkt.
Michiel P. overigens bedankt: ik had deze kennis niet paraat omdat ik het al heel wat jaren geleden gezien heb, en het niet zelf allemaal in de kast heb staan.