Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Thursday, November 30, 2006

Limbo-Partij

door Keesjemaduraatje
Nergens om en het geeft helemaal niets, maar ik heb de afgelopen verkiezingen duidelijk op een Limbopartij gestemd. Dat zag je een paar dagen geleden ook nog bij NOVA, of ZEMBLA of NETWERK of hoe die staatsomroep propagandauitzendingen ook mogen heten. Daar lieten ze een item zien over de typische Wildersstemmer en dat loog er niet om. Je zag een paar zielige Limburgers met een hondje langs de weg schuivelen en dat waren dan Wildersstemmers. Daarna een bruin café en daar zaten ook een paar dronken Wilders stemmers en een mevrouw riep dan "Eigen Volk Eerst". Dat was natuurlijk een foute leus, maar het zijn ook bijna Belgen, dus dat maakt niet uit. Dat was de propagandaslag tegen de Wilders-stemmer.

De Wilders-stemmers die ik persoonlijk ken hebben geheel andere kenmerken. Hoogopgeleid, welbespraakt, niet rancuneus. Raar eigenlijk, dat daar zo'n discrepantie tussen zit. Vroeger links geweest, vaak ook. Maar even helemaal afgeknapt op de islamisering, na 9/11 en zeker na de dood van Theo van Gogh. Ik wilde het maar even mededelen. Hier volgt een kaartje van waar voornamelijk Wilders gestemd werd:
Pvv 

Ik geef meteen toe dat Eindhoven niet zo donker gekleurd is, maar toch 5,91%. Meer dan D66 in ieder geval. Op mijn werk hebben nu ook meerdere mensen toegegeven op Wilders gestemd te hebben. Allemaal HBO-opgeleid of hoger en in leidinggevende posities. Jawel mijnheer. Maar daar hebben ze het niet over in Den Haag en op de TV.
Als je kijkt naar sociaal economische factoren, dan merk je, dat er weinig verschil is tussen welvarende gemeentes, zoals Amstelveen, Waalre of Castricum en de grootstedelijke gemeentes zoals Eindhoven of Amsterdam. Allemaal rond de 5% voor Wilders. En in Amsterdam heeft hij niet eens campagne gevoerd. Het is een Middenklasse-stem. Een stem van de gewone werkende Nederlander die geen zin heeft in gedonder.            

Ik ben wel zo, dat ik nu nooit meer mijn mond ga houden. Toen ik lid was van D66 wilde ik nog wel eens een column niet schrijven omdat ik zogenaamd solidair was met de partijlijn. Dat doe ik niet meer. Dus als Fleur Agema het te gek gaat maken, dan krijgt ze er meteen van langs. Twee dingen zijn me al opgevallen, maar ze krijgt nog even het voordeel van de twijfel.

4 comments:

Oppie said...

ja ja ja, nu weten we het wel Keesje!

AVe said...

Zeer terecht Keesje dat je nog eens zegt dat ook (ex-linkse) hoogopgeleiden op Wilders hebben gestemd.En die groep zal alleen maar groeien de komende jaren.

Weet je wat ik vorige week op radio 1 hoorde beweren? Enkele politici zaten bijeen en spraken over de grote winst van Wilders. Hoe kon dat toch? Een man zei (ik meen van de PvdA) dat de meeste stemmen uit Limburg kwamen en dat Limburg voor de 2e W.O. ook fout was, daar zaten de meeste N.S.B.'ers! Natuurlijk voegde hij eraan toe dat hij daarmee niet wilde beweren dat Wilders-stemmers ook N.S.B.'ers zijn, maar toch....
Nou vraag ik je!

De mensen WILLEN het niet weten, dat is het.

Evengoed volgen we Wilders net zo min blindelings als we dat met Ayaan Hirsi Ali hebben gedaan.
Eens kijken hoe dit afloopt.

Rinus Duikersloot said...

Ben toch benieuwd wat die twee dingen zijn?

Dylan Paauwe said...

kijk ook maar 's ff naar de percentages voor de SP in limburg

Polarisatie is back in town

and might i add
SP heeft wel lekker 3x zoveel, zeker in limburg!

Volksrepubliek Limburg here we come!
En wilders
die scheren we kaal! ;)