Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Sunday, November 19, 2006

Stad en Platteland

door Keesjemaduraatje
Het regionale aspect speelt een steeds belangrijkere rol bij de populariteitsmetingen voor de Tweede Kamer verkiezingen. Het lijkt een strijd tussen Randstad en Regio te worden. Partijen en kandidaten die hun basis in Den Haag en Amsterdam hebben zijn aan het verliezen, terwijl de partijen die "van buiten" komen en door de schrijvende journalisten stelselmatig belachelijk worden gemaakt of genegeerd, die zijn in de peilingen aan het winnen. Kijk maar:

SP---Oss---aan het winnen
Balkenende--Zeeland--consequent belachelijk gemaakt--- is aan het winnen
Christen-Unie---Veluwe--Staphorst--Zeeland--aan het winnen
Geert Wilders--Venlo---bedreigd--beledigd---is aan het winnen

Groen-Links--Amsterdam-Oosterparkbuurt---aan het verliezen
D66--Amsterdam-Grachtengordel--Europese elite---aan het verliezen
PvdA--ondersteund door de schrijvende pers, het Journaal, NOVA, ZEMBLA,  ----aan het verliezen
VVD--centrum van de macht---Wassenaar---aan het verliezen
Wilders_in_de_heuvelgalerie_1
Ik las net in het NRC dat het economische herstel ook het eerst inzet in de provincie, met name Z.O.- Brabant. Zou het er iets mee te maken hebben?

De eerste die heel consequent zichzelf als buitenstaander heeft gepresenteerd, was Pim Fortuyn. Hij wilde niets hebben van het gekonkel in Den Haag. Misschien is Nederland nog meer in de ban van Fortuyn als ze zelf willen toegegeven.

P.S. mijn vrouw heeft mij een bindend stemadvies voor Christen-Unie gegeven. Ze mag zelf niet stemmen. Tsjaaa. Wat nu?

2 comments:

O'Brien said...

Op 22 november weten we meer.
In mijn directe omgeving stemmen veel meer mensen op groep Wilders dan dat ik verwacht had. Onnodig te zeggen dat ik hoop dat dat een landelijke trend is en dat dat zich in een fors aantal zetels zal vertalen.
Overigens zit ik zelf op de wip. EénNL is een zeer goed alternatief. Ik weet het nog niet.

Wim Nusselder said...

Hoi Kees,

Waaraan ontleent iemand die niet mag stemmen het recht om bindende stemadviezen te geven?
Niet zo'n gek advies trouwens. Past mooi bij je haat-liefde verhouding met Het Ware Geloof...

Groetjes,

Wim