Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Sunday, October 21, 2007

Waar is Keesjemaduraatje?

Jullie hebben me natuurlijk gemist, want de afgelopen week is er zoveel politiek gebeurd, maar ik heb al een hele lange tijd helemaal geen commentaar meer gegeven. De nieuwe Partij Trots op Nederland; de Slotervaartgebeurtenissen en andere belangrijke zaken in binnen en buitenland, bijvoorbeeld dat Bush nu de opstandelingen in Birma steunt, maar daar hoor je niemand over.

WarroomWar room
Eerst even vertellen waar ik was. Er was een crisis en ik zat in de kelder van een heel groot bedrijf om de crisis op te lossen. Meer kan en mag ik niet vertellen. Elke aanduiding zou onmiddelijk tot gevolg hebben dat jullie weten bij welk bedrijf de IT-systemen niet goed werken en dat heeft gevolgen voor de beurskoers. Ik heb dus het gehele weekend doorgewerkt en 's nachts niet goed slapen doordat ik allerlei agressieve gevoelens tegenover mijn medemensen in het algemeen en een bepaalde klant in het bijzonder koesterde, zodat ik mezelf serieus moet afvragen of ik wel in het IT-vak moet blijven, of dat ik toch meer in het schrijven brood moet gaan zoeken. We weten het niet.

Wolkers
De vrouw met de zes auto's, die trouwens Jan Foudraine en Jan Wolkers nog heeft gekend, maar dat geheel terzijde, die vrouw dus, waar we afgelopen zomer in Frankrijk op vakantie waren, vindt, dat ik veel meer moet schrijven en heeft daartoe haar villa in een kleine plaats naast Eindhoven ter beschikking gesteld. Dus wie weet komt er nu de komende tijd eindelijk eens schot in het schrijven van de beruchte roman "Bad Bentheim" die alle overige schrifturen van mijn hand overbodig zal moeten maken.

Rita
Daar gaan we dan. Rita Verdonk heeft geen eigen ideologie en haar geforceerde daadkracht kan gevaarlijk worden, zoals we bij de affaire Ayaan gezien hebben. Ze is niet echt tegen de islam, maar houdt er meer van dat de wetten gehoorzaamd worden en dat de problemen aangepakt worden. Dat heeft zijdeling en direct zeker heel veel met de islam te maken, omdat de huidige multi-culturele, op Rita_en_ayaan Europa-gerichte-elite een djimmitude-houding aanneemt die de problemen met de Marokkaanse jeugd alleen maar groter maken. Dat Rita de VVD eindelijk eens wakker schudt en de links-liberalen eens laat zien wat het volk wil, is toe te juichen. Ik heb me dan ook opgegeven op haar website en zal hier af en toe berichten wat er zoals als nieuwsbrief opgestuurd wordt. Sinds de oprichting van de partij heb ik nog geen nieuwsbrief mogen aanvaarden, dus dat begint meteen al niet zo goed. Ik heb ook meteen 50 Euri overgemaakt, want voor wat hoort wat. We wachten af.

Wilders
De Partij voor de Vrijheid is nog steeds nodig in dit land. Er is verder werkelijk geen één partij in Nederland die vraagtekens zet bij de oprukkende islamisering en de straatterreur. Je merkt ook dat Wilders elke keer weer een paar zetels erbij krijgt, in de peilingen, zodra hij iets negatiefs zegt over de Islam. Hoe zou dat nou komen? Dat komt doordat hij een duidelijk verhaal heeft en dat issue ook goed brengt.
Zowel Wilders als Rita hebben geen echte partij, omdat je er geen lid van kan worden.  Je kan je alleen opgeven als vrijwilliger.Dat is vreemd en begrijpelijk tegelijk. Je trekt veel loosers en querulanten aan als nieuwe partij. Daar moet je voor oppassen, anders dreigt LPF-isering van de nieuwe beweging.

Slotervaart
Mooi was die tijd dat we uit logeren gingen in de Pieter Callandlaan in Slotervaart. Mijn oom en tante waren van de Pijp naar Slotervaart verhuisd en dat was een grote vooruitgang. Lucht en Licht, waren volop aanwezig en de huizen zijn er groot. We weten nu al lang dat die situatie grondig naar de kloten geholpen is. Meer wil ik daar niet over zeggen.

En Verder?
Ik heb mijn jaarlijkse herfstdepressie en vraag me af waar allerlei vrienden gebleven zijn. Heb ik ze verjaagd, is het een bewuste keuze van mijzelf  of is het leven echt zo scheisse? We blijven zoeken.

1 comment:

willemzwijgtnietmeer said...

Schrijf dat boek !