Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Tuesday, February 05, 2008

Winterzeilen Oosterschelde

Door Keesjemaduraatje
Eigenlijk wilde ik op het schip alleen foto's maken, maar ongeveer een kilometer na de start, botsten twee schepen op elkaar en ik wilde snel een foto maken. Daarbij verschoof de instelling van het toestel op "video". Ik kon het niet meer zo snel terugzetten en daardoor maakte ik de gehele verdere reis video's. Pas in de haven vond ik het knopje "foto's" weer. In deze film heb ik alles achter elkaar geplakt.
De oplettende webloglezer zal misschien opmerken, dat ik nu geheel reactionair en retro geworden ben, door deze muziek, die ook nog over de Zuiderzee gaat, erachter te zetten, maar dat heeft een reden. Na het zeilen gingen we met een heel gezelschap naar de Chinees en daar heb ik samen met Sam, de catamaranzeiler, de Zuiderzeeballade ten gehore gebracht. Daarmee wilden we een stukje Nederlandse cultuur aan de Duitse gasten laten zien. De zeilers aan het tafeltje ernaast vroegen ook nog wat voor lied dat was en toen hebben we het nog compleet, met uitleg, in het Duits vertaald. Dus met de Völkerverständigung" zit het wel goed.

Daarna sprak een Poolse mevrouw mij nog aan, in het Nederlands en die bleek eigenlijk Duits te zijn, maar haar ouders waren na de Tweede Wereldoorlog in Polen blijven wonen. In 1984 was ze naar Duitsland gekomen. Nu had ze op de Volkshogeschool Nederlands geleerd.
Daarna werd het nog heel gezellig, want Rob de cafebaas had die avond zijn laatste avond. Hij heeft zijn cafe verkocht en ale restjes moesten opgedronken worden. Daar wilden we graag bij helpen. Dus hoe ik uiteindelijk weer op dat schip teruggekomen ben, dat is niet geheel duidelijk, maar het was in ieder geval heel gezellig.

No comments: