Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Sunday, March 16, 2008

De naïviteit voorbij

Door Keesjemaduraatje
Vier leden van de Islamitische Jihad werden afgelopen woensdag in Bethlehem doodgeschoten door Israëlische veiligheidsfunctionarissen in burger. De aanslag maakte een einde aan een paar dagen wapenstilstand tussen Israël en Palestijnse gewapende groepen. Hamas begon hierna weer opnieuw met het afschieten van raketten op Israëlische burgers.

Martyrsalanjonston_2 Deze gebeurtenis heeft een vreemde relatie met Nederland. De voormalige Utrechtse kraakster Kristel stond er namelijk met haar neus bovenop. Ze vertelt: "Ik liep met mijn vriend over straat op weg naar de Arabische les in het International Center toen ik geweervuur hoorde. We wisten niet zeker of het een machinegeweer of vuurwerk was. Even later zagen we een kleine rode auto doorzeefd met kogels" . Mohamad Shehadeh en drie anderen zaten dood in de auto.


De vier gedode Palestijnen tijdens een demonstratie
voor de vrijlating van een Britse journalist

Kristel is vooral geschokt door het feit dat de vier mannen niet zijn gearesteerd, maar meteen doodgeschoten. Ze heeft er zo dicht bij gestaan, dat ze sindsdien in een shock verkeert. "Hoe kan een democratische staat eigenlijk mensen midden op straat, waar kinderen lopen, liquideren?" vraagt ze zich af. Een interessante vraag. Kristel geeft de gehele schuld aan de Israëlische bezetting en vraagt zich niet af wat deze mannen op hun kerfstok hadden en vooral wat ze van plan waren. De naam Islamitische Jihad zegt genoeg, lijkt me.

Nog een interessant en pikant detail. Kristel is de ex-verloofde van de man uit het vorige artikel: Jeroen Hanenbergh.  Ze hebben samengewerkt in de Nederlandse Antifa en de Baskische ondersteuningsgroepen.   

3 comments:

roelf said...

Heb je Harry de Winter gezien tegenover Hans Jansen bij P&W? Daar kan je zien hoe domheid op televisie wint van geleerdheid. Geblaat gaat er toch in als koek.
'Kraakster Kristel' gelooft vast dat haar waarneming haarscherp is en dat zij opkomt voor de rechten van de verdrukten. Hoe krijg je types als Kristel en de Winter aan het twijfelen?

keesjemaduraatje said...

Wat mij betreft mogen Kristel en Harry de Winter zeggen en doen wat ze willen, als ze zichzelf maar niet opblazen en wel af en toe in debat gaan met mensen die er anders over denken. Ik zie het niet als mijn taak iedereen hetzelfde te doen denken als ik.

philippine said...

Ik heb het artikel/stukkie 'extreem links in verwarring door Wilders' met veel instemming gelezen.