Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Sunday, March 30, 2008

EEN ‘HEMELSE’ OPLOSSING

Door Peter Siebelt
In een warme zwoele sfeer zit ik onderuit gezakt aan het Amsterdamse strand - omringt door multiculturele schoonheden - te genieten van een overheerlijke kleurrijke maaltijd. Deze bestaat onder meer uit een rijkelijk gevulde couscous, Griekse specialiteiten, Spaanse paella en Italiaanse pasta’s.

Wij_verbinden Terwijl ik een teug neem van een heerlijke Franse Mersault wordt mijn hemelse droom wreed verstoord door een niet aflatend en oorverdovend telefoongeluid.    
Nadat ik op de tast eindelijk de hoorn heb gevonden klinkt een schelle stem: 
‘Nou heb je het gezien? Heb je het gehoord?’.

‘Uh, uh, wat gezien-gehoord?’, is mijn slaperige reactie.

‘Nou die uitzending van Rondom 10 over de Fitna-film van Wilders’, klinkt het ietwat geïrriteerd, waarop ik in half verdoofde toestand herhaal, ‘ja maar …, wat gezien-gehoord?’

Op een enigszins hijgende en triomfantelijke wijze krijg ik als antwoord: ‘Nou die Wilders, hij komt wel met schokkende beelden over de isss-laaaaaaaa-ha-haam maar hij draagt geen oplossingen aan’.

In een klap is mijn verdoofde toestand over gevolgd door een enorme lachstuip met korte onderbrekingen waarin ik stamel: ‘stop, stop, sto-hop’. Hierdoor moet de andere kant van de lijn helaas even wachten op het spontane antwoord dat uit mijn geest borrelt:
‘Geen oplossingen? Woeh-ha-haaa, geen oplossingen?, na drie decennia lang mislukt ‘multicultureel’ linkse kerk gelul voor eigen politiek gewin ten koste van de gemeenschap (inclusief de moslims) en de verspilling van honderden miljoenen euro’s aan gemeenschapsgeld, geen oplossingen? Woehoe-hoe-haa… geen oplossing? Indien ik Wilders was zou ik aan betweters zoals jij antwoorden: Nou de oplossing is simpel, de gevestigde politiek heeft haar onkunde, haar onmacht lang genoeg getoond: stem op mij.’ Daarna verbreek ik de verbinding, deponeer de hoorn naast de haak en val onder het monotone geluid van ‘tuut, tuut, tuuuuuut’, weer heerlijk in slaap. Terug naar de multiculturele dromen.

No comments: