Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Friday, March 21, 2008

Keesjemaduraatje niet naar Rondom Tien

Ik weet niet welke focker mijn telefoonnummer aan de NCRV-redactie heeft doorgegeven, maar ik had dus zonet de Rondom Tien mevrouw aan de telefoon. Of ik maar even als Wilders-aanhanger wilde komen opdraven. Ik heb gezegd dat ze dan de PVV moest opbellen. "Ik ga niet als Wilders-aanhanger bij Rondom Tien zitten. Dat is een ding dat zeker is"

Rondom Tien wil een uitzending over de film Fitna maken. Of ik daar dan iets over wil zeggen. Ja, dat wil ik wel: "De film is nog niet af en over de inhoud is nog niets bekend. We zullen een oordeel geven zodra we de film gezien hebben"

" Mag ik u bellen, als de film af is?", wilde de redactrice weten.
" Nee, liever niet", heb ik als antwoord gegeven.

Dus dames en heren reaguurders. Ik heb inderdaad een keer Wilders gestemd en als mijnheer Danen met zijn Trotzkistisches hordes zo door gaat, zal ik dat zeker weer doen. Maar ik blijf een onafhankelijke weblogger en zal ook kritiek leveren op alles en iedereen als ik daar zin in heb.
Tot zover de dienstmededelingen

2 comments:

peter said...

Mens of dier?

Uitzending, zaterdag 22 maart, ca. 21.05 uur op Nederland 2, live vanuit Felix Meritis in Amsterdam.

In Rondom 10: Het oprukkend dierenactivisme in Nederland. De helft van de proefdierwetenschappers wordt geconfronteerd met acties van tegenstanders, zo blijkt uit een steekproef van Rondom 10.
Vooral het onderzoek met proefdieren ligt zwaar onder vuur. De intimiderende acties lijken succes te hebben: begin dit jaar werd de bouw van laboratoriumpark ‘Science Link’ in Venray stopgezet. Huizen van medewerkers werden beklad en bij de verantwoordelijke wethouder van Venray werd een grafkrans aan de voordeur gehangen.
Farmaceutische bedrijven, wetenschappers en patientenverenigingen schreven na dat besluit een ‘brandbrief’ aan het kabinet met het verzoek harder op te treden tegen dierenactivisten. Deze week kwam het antwoord: Dierproeven zijn noodzakelijk. En: Het kabinet is bezorgd dat steeds meer Nederlandse proefdierwetenschappers naar het buitenland uitwijken voor onderzoek.

In Rondom 10: Hoe noodzakelijk is proefdier-onderzoek? Staat de mens boven het dier? Hoe belastend is dat onderzoek voor dieren? Verder: Hoe bedreigend is de opmars van het dierenactivisme in Nederland?
Een live-debat met onder anderen dierenactivisten Marianne Huiberts en Ed Destrée, Nefarma-voorzitter Michel Dutrée, neonatoloog Willem de Boode die onderzoek doet op lammeren en biggen, en de ernstig zieke dierenactiviste Terese Grassi. Zij is tegen proefdier-onderzoek, maar wel afhankelijk van op dieren geteste medicijnen.

Peter Siebelt said...

'Mens of dier?'

In eerste instantie was ik uitgenodigd om deel te nemen. Maar helaas op het laatste moment ging het niet door. Waarschijnlijk durfde Rondom 10 de confrontatie, harde feitelijke uitspraken, (voor de zoveelste keer) niet aan.