Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Tuesday, March 11, 2008

Schrijfcursus

Door Keesjemaduraatje
Ik ga het eindelijk leren. Vandaag krijg ik op mijn werk een schrijfcursus van de afdeling Public Relations. Belangrijkste onderwerp van vandaag: Het bepalen van de kernboodschap: de rode draad van het artikel. Dat lijkt mij heel nuttig voor mij. Misschien komt het dan ooit nog eens goed. Waarom schrijf ik steeds over het Lijden van het Palestijnse Volk en over krakers en niet gewoon over positieve dingen, zoals het vergroten van het Bruto Sociaal Product? Waarschijnlijk kom ik daar vandaag achter.

5 comments:

peter said...

Grootte van lettertype is ook belangrijk keesje. :-)

jelle said...

Het is Bruto, Keesje.
Niet als in Brillo of Brasso.

roelf said...

Ik heb liever dat je meer schrijft over Anja M. Ik kan daar gewoon niet genoeg van krijgen. Ik weet niet hoe het komt.

philippine said...

Ik ben het geheel met jelle eens.

keesjemaduraatje said...

Nee, dat komt door mijn Duitse achtergrond. Net als in het bekende lied van Geier Sturzflug :

Wenn früh am Morgen die Werkssirene dröhnt
und die Stechuhr beim Stechen lustvoll stöhnt,
in der Montagehalle die Neonsonne strahlt
und der Gabelstaplerfahrer mit der Stapelgabel prahlt,
ja, dann wird wieder in die Hände gespuckt;
wir steigern das Bruttosozialprodukt!
Ja, jetzt wird wieder in die Hände gespuckt!

[...]

A, an Weihnachten liegen alle rum und sagen, "puh..."
Der Abfalleimer geht schon nicht mehr zu
Die Gabentische werden immer bunter
Und am Mittwoch kommt der Müllabfuhr und holt den ganzen Plunder.
Und sagt: jetzt wird wieder in die Hände gespuckt.
Wir steigern das Bruttosozialprodukt
Ja, ja, ja jetzt wird wieder in die Hände gespuckt.