Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Monday, November 24, 2008

Geweld binnen Kraakpand Vrankrijk Amsterdam

Door Keesjemaduraatje
Ze willen er nog helemaal mee naar buiten komen, maar het zit helemaal niet goed. Het Kraakcafé Vrankrijk, bekend van zijn talloze "anti-fascistische" manifestaties, was plotseling gesloten en nu is het weer heel voorzichtig open gegaan. Enkele krakers trekken aan de bel en schrijven nu op Indymedia, dat er eerst over het incident gepraat moet worden. De manifestatie "Lessen uit Keulen", over de gelukte demonstratie tegen de anti-islam-conferentie, zou in dit besmette huis niet door mogen gaan. Lees zelf:
Vanavond, zo maar een avond in Vrankrijk?Koos - 05.11.2008 03:01
Een avond in een huis waar nu helaas veel onduidelijk is?
(Indymedia 3-11, 14u14: Lessen uit Keulen)

O.K., dit is niet het ideale medium om je ongenoegen, zachtjes uitgedrukt, te uiten ivm met vele 'tegenpartijen'. Misschien wel onverstandig, maar ik ben echt niet de enige die zo langzamerhand, misschien wel laat, erg kwaad worden. Temeer omdat degenen die al veel eerder dat afschuwelijke gebeuren aan de kaak stelden nu voor alles en nog wat worden uitgemaakt. Het gaat mijn petje te boven dat er een avond georganiseerd wordt, met uitstekende bedoelingen, met een antifascisme-thema, in een pand waar, of voor, onlangs 2 mensen afschuwelijk in elkaar geslagen zijn. Antifascisme betekent op z'n minst anti-onverdaagzaamheid toch?
Vreemd, vooral voor de buitenwereld, die ik nu mogelijkerwijs benader, dat Vrankrijk nog steeds niet duidelijk afstand neemt van dat schandalige ín-elkaar-slaan, met die hele trieste gevolgen.
Merkwaardig ook, dat even dicht zijn (zeer terecht!) en dan weer geruisloos (een beetje)open zonder te vertellen hoe verder met dat absurde geweld wordt omgegaan, of heb ik dat gemisd?
Ik heb echt een probleem, als ik vanavond misschien toch wil komen omdat ik vernam dat er o.a. een belangrijke spreker komt, kom ik dan eventueel ook die 'geweldenaren' tegen? 

No comments: