Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Monday, January 12, 2009

360 Graden Feedback

Door KeesjeMaduraatje
Vandaag ging ik met de trein, jawel, want ik mag sinds kort, vanwege het milieu en de ontzettend toenemende klimaatverandering, ook met de trein reizen en laat dan voor die gelegenheid de Toyota Prius naast het huis staan, naar een grote verzekeringsmaatschappij in Amsterdam, ten einde een advies te geven over hoe het allemaal goedkoper kon. Vraag dat allemaal aan mij en het komt helemaal goed. Op dat kantoor was een erg aardig Hindoestaans meisje, die daar op de helpdesk werkt en die me helemaal uitlegde hoe ze meldingen binnenkrijgen en dan  via een ingewikkeld ticketsysteem verwerken.

360fbmodelehrmvision2medium_3 Moet je dan als oud-kraker tegen zo iemand zeggen: "Ik weet het goed gemaakt, we gaan het met 30% minder kosten doen en de boel naar India offshoren?" Dat is ook niet aardig. Was ik maar een anti-globalist op de barricades van Heiligendamm, dan had ik dat soort problemen niet.

Op de terugweg verliep de reis niet voorspoedig. Trein gemist op Amsterdam Bijlmer. Daarna staande in de trein naar Utrecht. Overgestapt. De trein naar Eindhoven bleef gewoon tussen Houten en Geldermalsen staan. Daar begonnen vier studentes van de Pedagogische Academie op luide toon met elkaar te praten.

".. moet voor vrijdag nog twee reflexies inleveren. Da red ik toch nie..."
" ..Diana heeft nu een vriendje...."
".. werkstuk over 360 graden feedback.."
".. hij is 25.."
".. dat is dat je allemaal meningen van mensen moet vragen over jezelf en dan ontstaat een totaalreflexie.."
".. ze wil niet zeggen hoe die heet.."
".. als je een eigenschap hebt, die anderen zien en jij niet, dan is dat een blinde vlek, ofzo.."
"...het is al twee maanden aan..."
"...en als je een eigenschap hebt die anderen niet zien, dan is dat een verborgen kwaliteit..."
"...maar ons heeft ze niets verteld...
"... er zijn zoveel valkuilen waar je dan rekening mee moet houden..."

De trein komt aan in Eindhoven. De sneeuw is gesmolten.   

1 comment:

piet stok said...

Mooi bijdrage keesje, eindelijk weer eens. Dank je wel.