Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Thursday, January 22, 2009

Luie Journalisten van de Azijnbode

Door Keesjemaduraatje
Dat is nou weer een typisch staaltje van luie journalistiek bij de Volkskrant. Gisteren meldden ze al dat Vrankrijk_aut_sol_klein Yoghurt, de kraker die in het kraakcafé Vrankrijk in elkaar geslagen is, geen aangifte durft te doen omdat hij zou "vrezen voor zijn leven". Is helemaal niet waar. Hij heeft al lang aangifte gedaan. Hij heeft alleen geen namen genoemd. En dat heeft niets met vrezen voor zijn leven te maken. Hij vreest wel voor zijn leven, maar dat is vanwege de hersenbeschadiging die hij door de mishandeling heeft opgelopen.

Vandaag schrijft Willem Beusekamp (Namen es Omen) dat Yoghurt zich nu voor het eerst gemeld heeft op Kraak-Forum, terwijl dat bericht al een maand geleden op Kraak-forum geplaatst is en bij Keesjemaduraatje stond het er al 20 december 2008 op. Is gewoon een brief van Yoghurt himself.

Dan kan je nog zeggen: "Wie leest er nu jouw weblog?" Ja, dat kan je zeggen. Maar ik heb bewijzen dat de Volkskrant mijn weblog wél leest. Want ten eerste hebben ze gisteren geschreven dat de daders tot de "Top van de Amsterdamse Kraakbeweging" behoren en dat nemen ze gewoon van mijn weblog over. Ten tweede schreef ik juli 2008 nog dat de redacteuren "ratten" waren, (vanwege het interview met mijn geachte collega-krakerster Natasha G. waarin ze vertelde dat ik "een gek" was) en ik kreeg binnen een uur een woedende email. Zo.

Wat is dan wél waar, wil de kritische reaguurder natuurlijk weten?
Wel waar is, dat er nu drie namen in het kraakwereldje rondzingen. Dat ik natuurlijk niet weet, of die mensen echt de daders zijn, want ik was er niet bij. Daarom is het echt noodzakelijk dat de getuigen gaan praten en geen mensen de hand boven het hoofd houden, die in wezen gewelddadige criminelen zijn.   

Er wordt nog een smartegeld procedure tegen Vrankrijk gestart. Daarover schrijf ik niets zolang het nog onder de rechter is.

2 comments:

ethan said...

http://www.at5.nl/media/at5nieuws_item.asp?newsid=39568

Dr.D said...

Is Ethan in de veronderstelling dat dit 'nieuws' niet allang o.a. hier heeft gestaan?