Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Thursday, April 09, 2009

Ik word matje

Door Keesjemaduraatje
MatjeNu hoor ik steeds een radiospotje, als ik in de auto zit. Daar zegt een vrouw: "Annemiek is mijn matje". Ik denk dan dat het een één of ander ingewikkeld SM-spel is, waarbij de ene vrouw de ander als voetmat gebruikt. Dan gaat de radiospot verder. "Wil jij ook matje worden?" "Kijk dan op IKWORDMAATJE.NL"

Dan begrijp ik het pas. Er worden maatjes gezocht.

3 comments:

bottehond said...

Und?

keesjemaduraatje said...

vreems genoeg spreekt de toekomstige defensie-imam Ali Eddaoudi over Balkenende als "deurmat", waardoor de term "matje" weer een geheel eigen dimensie krijgt.

Petrus de Rewa said...

"Matje" heeft ook een aardige bijbetekenis in het Haags.