Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Friday, July 10, 2009

Tofik Dibi stelt vragen over emigratie van moslims

Door Keesjemaduraatje
Nou gaat Tofik Dibi ook al moeilijke vragen in het parlement stellen. En hij blijft maar hameren op zijn bondgenootschappen tegen de radicale islam.

25 comments:

Peter Siebelt said...

Ach, dat mannetje Van der Laan. De man van het luikje http://petersiebelt.wordpress.com/2008/12/03/de-ultieme-oplossing-het-van-der-laanse-luikje/.

Ben benieuwd naar zijn briefje aan Dibi.

Wim Nusselder said...

Hoi Kees,

Leuk filmpje. Ik vind Tofik niet sterk overkomen, maar wel een goed idee om de minister om een brief te vragen. Plaats je die hier t.z.t. ook? Ik ben er ook benieuwd naar én naar jouw commentaar en dat van anderen hier daarop.

Groetjes,

Wim

keejemaduraatje said...

Tofik Dibi blijkt verbaal inderdaad helemaal niet sterk te zijn.
Maar hij heeft wel een keer die arabist Hans Jansen er helemaal uitgeluld. Dat dan weer wel.
Zijn stelling dat de moslims net zo aan het seculariseren zijn als de christenen na 1960, is natuurlijk absoluut niet houdbaar. Meer hoofddoekjes dan ook op straat en zelfs de mode past zich aan de islamisering aan. Dat zie je aan de krankzinnige trend om een broek onder een jurk aan te trekken. Dat heb je d'r nou van...

Katje Borgesius said...

Het verkeerd citeren van Geert Wilders is bijzonder populair bij Haagse politici. Ze moesten zich schamen. Geen wonder dat Wilders niet met deze structurele verdraaiers in "debat" wil.

Wim Nusselder said...

Hoi Kees,

Die broek onder een jurk is bij de vrouwelijke leden van mijn gezin ook populair, ondanks mijn gefronste wenkbrouwen.
Het went.
Ik had dat echter nog niet gezien als uiting van islamisering (en zij evenmin).
In de Islamitische wereld is de mode (net als veel andere uiterlijke kenmerken) ook zo divers, dat het mij niet zo zinvol lijkt om dit als uiting van islamisering te beschouwen.

Groetjes,

Wim

keejemaduraatje said...

Wim, je bent ziende blind en horende doof. Pas als ze bij jouw op de stoep staan zul je het weten en dan is het te laat

Louisa said...

...Zucht...als inwoner van 010 komt mij dit zeer bekend voor.
Hier in 010 hebben wij op verzoek van de Turkse bevolking de zender TRT de hele dag op TV.
Ik kijk nauwelijk TV, maar ineens viel het mij op dat die zender de hele dag uitzendt, en het Turkse nieuws/de Turkse Mode/en uiteraard het Turkse nieuws de hele dag uitzendt..Met bijbehorend commentaar !In het Turks, zonder Ned. ondertiteling !Ik betwijfel vrije nieuwsgaring..Zelfs het nieuws uit Nederland en 010 wordt op Turkse wijze gepresenteerd...met bijbehorend commentaar, wat ik uiteraard niet verstond...
Onlangs was er een uitzending, (niet op TRT, maar op een 010/flut/zender,van een of andere ROC,een niet gehoofddoekte vlotte Turkse dame hield gesprekjes in het Turks met oudere (dat moet ik er wel bij zeggen hoor) Turkse marktbezoekers.
De vraag was: wie is de premier van Nederland ?Wie van Turkije?

Niemand wist Balkie te noemen, wel Erdogan , met al zijn voornamen !

philippine said...

Een lange broek onder een jurk of rok is geen kenmerk van islamisering maar van een fundamentalistische opvatting over het vrouw zijn. Dat is in Nederland zonder islam ook gebruikelijk geweest bij niet seculieren. Het is dus wél een stap terug. Het is gewoon ook een handige zet van de kledingindustrie.

Wim Nusselder said...

Hoi Kees,

Ziende blind en horende doof??
Niet zo islamofoob als jij, bedoel je.
Schijtluis! Bang van die paar procent Islamieten, waarvan de meerderheid ernstig aan het verNederlandsen?
Tuurlijk heb je daar raddraaiers onder en tuurlijk zijn dat er meer dan onder autochtonen zolang ze niet allemaal geïntegreerd zijn, maar dat loopt wel los, zolang islamofobe types hun angst een beetje binnen de perken houden en de bijna geïntegreerden niet terugjagen in de armen van de radicalen.
Maar zolang je zorgt dat dit blog een beetje beschaafd islamofoob blijft vind ik het wel vermakelijk.

Dat idee van Philipine, dat een broek onder een jurk een uiting van een fundamentalistische opvatting van het vrouw zijn is, is ook erg grappig, als ik daar mijn vrouw en dochter bij in gedachten neem.
Ik vind het gewoon niet echt staan, dus ik zal dat argument voor de grap eens tegen ze gebruiken.
Ik weet zeker dat ze mij voor gek verklaren of jou en de bezoekers van je website of allebei.
Hun opvattingen over het vrouw-zijn zijn verre van fundamentalistisch (en natuurlijk ook niet islamitisch).
En van de 2 Afghaanse gezinnen hier in de straat lopen de vrouwelijke leden bij tijd en wijle met hoofddoek rond (maar niet altijd), maar over het algemeen niet in jurk-over-broek.
Een van hun dochters heeft niet alleen bij ons op de stoep gestaan, maar is zelfs binnen geweest!
(Ze zat op de basisschool in de klas bij zoonlief.)

Groet,

Wim

keesjemaduraatje said...

dat is zo leuk van de Groenlinksers, dat ze in een paar zinnen en zonder met de ogen te knipperen, alle totaal tegengestelde argumenten bij en door elkaar kunnen neerplempen. Groenlinks wil met de PVV kiezer praten, maar tegelijkertijd noemt hij me islamofoob, en de wandaden van straatterroristen worden ontkend en de geografische ramp die boven ons hoofd hangt wordt gewoon botweg ontkend. Bovendien wordt dit weblog als grappig gekenschetst, terwijl ik drie dagen geleden nog perse met die Tofik Dibi moest gaan praten.

Sanne Nusselder said...

Beste Kees,
Ik wil graag even ingaan op het idee dat het dragen van een jurk over een broek een onderdeel is van de islamisering van onze samenleving. Ik heb er persoonlijk nog nooit bij stil gestaan dat een jurk over een broek ook maar in de verste verte iets weg heeft van dat-geen wat islamitische vrouwen dragen. Ik zelf vind het fenomeen vooral handig omdat ik jurkje zo leuk vind. En ik weet niet of je wel eens een jurk aan gehad hebt (ik neem aan van niet), maar deze is in de winter zonder broek eronder vrij fris! In de zomer is het zeker warm genoeg om de jurk zonder broek te dragen, maar aangezien ik niet gezegend ben met een uitermate bruine huid, draag ik hem dan ook met een broek om mijn melkflessen te verhullen! Ik denk dat we kunnen concluderen dat de Nederlandse vrouw vooral de gevreesde broek-jurk combinatie maakt om practische redenen, en niet omdat onze samenleving islamiseert!
Groetjes,
Sanne (de dochter van..)

Wim Nusselder said...

Hoi Kees,

Dochterlief kwam dus net thuis.
Hoezo tegengestelde argumenten??
Jij noemde je eigen website anti-islam.
Blijkens je eigen tekst "Pas als ze bij jouw op de stoep staan zul je het weten en dan is het te laat" komt die kritiek op de islam (op islamieten??) voort uit angst.
De beste manier om van fobieën af te komen is om jezelf langzaam te wennen aan het fenomeen.
Eerst van een afstandje kijken naar een spin, dan iets dichterbij, om tenslotte een vogelspin te aaien.
Praten met Tofik, een naar eigen zeggen goed geïntegreerde moslim, leek me een leuk begin.
Maar als dat nog een stap te ver is, mij goed.
Ik heb nooit gezegd dat het moest.
Al was het maar omdat je het dan juist niet doet als ik zeg dat iets moet.
Vrijheid boven alles!
En terecht.
Hoe dan ook: ik zie niet zo goed waar jij tegenstrijdigheden vond in mijn bijdrage.

Ik ontken ook geen wandaden van 'straatterroristen'.
Ik noemde ze alleen raddraaiers.
Het woord terrorist wordt te vaak misbruikt door minder fraaie regimes om vrijheidslievende onderdanen onder de duim te houden.

Geografische ramp??
De oplossing voor de vergrijzing, zul je bedoelen.

Groetjes,

Wim

keesjemaduraatje said...

Hallo Sanne
ik ben er wel benieuwd naar, waarom vrouwen opeens een broek onder hun jurk gaan dragen.
En vooral of het op een gegeven moment ook weer een keer ophoudt.

Appie said...

Sanne,ooit wel eens aan een panty gedacht?

Anonymous said...

Beste Keesjemaduraatje, deze gegevens kreeg ik via het weblog Loor schrijft. Over Annelies Moors:

http://hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/2007/03/ayaanitis_2.html

Waarom Annelies Moors? Er bestaat een artikel van haar getiteld:
Modebewust dankzij halalmode. Tot mijn spijt kan ik het niet doorlinken.
www,mo.be/index.php?id=638tx...-

Ge said...

Keesjemaduraatje. Hier is je antwoord wanneer ze bij je op de stoep staan en aanbellen.
http://www.geencommentaar.nl/index.php/2009/06/29/wanneer-is-nederland-20-procent-moslim-u

Wim Nusselder said...

Hoi Ge,

Als je al te bang bent voor spinnen, krijg je een vliegenplaag.
Maar ook die kun je overdrijven.
De moord op Marwa op het conto van de haatzaaierij van Geert Wilders schrijven en "Het is wachten op een Nederlandse Axel W." gaan mij net iets te ver.
Nederland is Duitsland niet.
Ik ben het met je eens dat de Nederlandse media hier meer aandacht aan behoren te besteden.

Groet,

Wim

Ge said...

@Wim. Het is ook meer richting bepaalde aanhangers van Geert Wilders bedoeld. Maar Keesje kan ongetwijfeld haarfijn uitleggen hoe dit zover heeft kunnen komen in Duitsland en Keesje misschien kan je ons ook uitleggen waarom dit in NL niet of ook wel zou kunnen gebeuren?

keesjemaduraatje said...

De rechtzaalmoord in Duitsland werd uitgevoerd door een Rusland -Duitser. Dat zijn Duitsers die na de val van de mur terug naar Duitsland zijn gekomen.
Die hebben in Duitsland een net zo'n slechte naam als de Marokkanen hier. Veel werkloosheid en veel criminaliteit.
Dus daarom hebben de Duitse media ook helemaal niet zo verbaasd gereageerd.

Natuurlijk kan dat hier ook gebeuren en natuurlijk is dat vreselijk.

Wim Nusselder said...

Hoi Kees en Ge,

Ja, ook ik denk dat het hier ook kan gebeuren, maar de kans is kleiner en het zal -als het gebeurt- beperkter blijven.
Net zoals het aan het moorden slaan in je school hier minder school maakt dan in Duitsland en Amerika.
Nederlanders en in Nederland in-meerdere-of-mindere-mate-geïntegreerden nemen ideologieën naar mijn indruk wat minder serieus dan Duitsers.
Het post-modernisme is hier verder voortgeschreden dan op veel andere plekken op deze aardbol en de neiging om je leven op te offeren voor een groot verhaal is gemiddeld minder sterk.

Troelstra kwam een stuk minder ver dan Lenin.
De NSB was nooit meer dan het kleine broertje van de NSDAP.
RARA en Hofstad-groep waren geen lieverdjes, maar nog geen RAF.

Politici blijven hier lekker op de fiets naar hun werk komen en de koningin stelt zich ook een volgende keer weer gewoon bloot aan een zoen in de Jordaan, korte periodes, uitzonderingen en Geert Wilders daargelaten.

En ideeën over een moslim-tsunami en islamisering via de mode zorgen er hier uiteindelijk vooral voor dat je wat meewarig wordt aangekeken.

Je hebt best kans dat veel media in Nederland ook in het geval van een moord-in-de-rechtszaal door een moslim terughoudend zouden reageren.

Groetjes,

Wim

keesjemaduraatje said...

@Wil je soms zeggen dat wij hier niet tot moorden en revolutie in staat zijn?
Dan heb je de Nederlandse Geschiedenis niet goed bestudeerd.
En dan heb je de laatste 8 jaar met de ogen dicht en de Teevee uit doorgebracht. Twee grote politieke moorden, op Fortuyn en van Gogh, hebben wel degelijk een grote inpact gehad. weliswaar de verkeerde inpact.

Je moet nou eens kiezen voor de verandering: zijn de PVV stemmers nu zielig, ziek, zwakbegaafd, zwaar doorgedraaid, zaligmakend, zwaar op de hand, zomerzot, zeloten, zot of zuiver?

Zo komen we namelijk niet verder.

Wim Nusselder said...

Hoi Kees,

Ik schreef toch al dat zoiets ook hier kan gebeuren en dus dat ook wij tot moorden en revoluties in staat zijn?!
Alleen iets minder daartoe geneigd.

Waarom in hemelsnaam moet ik PVV stemmers in het algemeen gaan beoordelen?!
Ik ben zelfs niet van plan om de ene PVV stemmer die ik ken (jij) in het algemeen te beoordelen.
Ik vind alleen wat van sommige van je ideeën en daar ben ik duidelijk genoeg over geweest.
En verder ben je best wel een aardige eikel waarmee ik on speaking terms hoop te blijven. :-)

Groetjes,

Wim

Pierre said...

Hoe zou de reactie zijn geweest als het andersom zou zijn geweest: een moslimman doodt een witte Europese vrouw in de rechtszaal? Wilders zou er op springen, en het zou voorpaginanieuws zijn. (@Ge)

Zoiets Ge?: http://www.pi-news.net/2009/07/zwei-tuerkinnen-niedergestochen/

Op dezelfde dag als dat de Egyptische vrouw door een Rusland-Duitser vermoord werd, vermoordde een Turkse 18-jarige zijn 2 oudere zussen van 21 en 22 vanwege een meningsverschil. Geen voorpaginanieuws. Geen verontwaardigde Ge, geen voorpaginanieuws in de Arabische media. Want doorlopen mensen, iesj koeltoer.

keesjemaduraatje said...

als een bepaald soort incident vaak voorkomt, is het geen nieuws meer. Dan staat het op de 3e of 5e pagina.
Als iets helemaal nieuw is, dan staat het op 1.
Wat dat betreft zou de moord op Marwa Al-Sherbini inderdaad groter op de voorpagina moeten staan.

Ge said...

@Pierre. Ik weet niet wat je allemaal wilt suggereren. Leg maar uit.
Een ding haal ik wel uit je link: er zijn geen doden gevallen dus ook geen moorden gepleegd en omdat het om broer en 2 zusters ging is er geen sprake van etnisch geweld, oftewel geweld omdat je anders bent of gevonden wordt.
Overigens kende ik dit verhaal ook niet dus kon ik er niet eerder verontwaardigsd over zijn.
Je suggestie dat dit met bepaalde culturele uitingen te maken heeft door dit fonetisch te plaatsen alsof het een turk is die het uitspreekt, negeert alle geweld door Nederlandse, Duitse en andere westerse mannen met joods-christelijk culturele achtergrond die vrouween het blijf van mijn lijf huis in hebben geschopt.
Waar was je toen? Hoorde ik je toen ook?