Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Sunday, November 29, 2009

Keesje schrijft weer vaker

Zo. Ik heb een aantal artikelen geschreven die zijn weerga niet kennen in de geschiedenis van het bloggende bashen. Komende dagen elke dag om 10.00 ur 's ochtends komen ze automatisch te voorschijn. Zo web-technisch ben ik dan weer wel.

PolisariowallDe komende tijd zal ik door middel van filmfragmenten en tekst aantonen dat Marokko een koloniale en onderdrukkende en bezettende macht in Afrika is. Dat de VN nodig eens een hartig woordje met deze dictatuur moeten spreken.

Critici die dit weblog gelukkig ook lezen, want we houden niet van zelfbevlekking, zullen tegenwerpen, dat ik Marokko alleen maar bekritiseer, omdat ik de aandacht van het Heilige Land wil afleiden. Daar hebben ze dan in dier voege gelijk in, dat Marokkaanse schrijvers en schrijfsters, zoals bijvoorbeeld Hassnae Bouzza, een enorm grote mond  over  het Beloofde Land hebben, terwijl ze de balk in de ogen van hun eigen islamitische dictatuur niet eens zien. Aan mij de taak om daar eens flink tegenaan te schoppen.

6 comments:

vanhetgoor said...

De "bezetting" is eigenlijk een godwin van jewelste. Die zogenaamde bezetting van Gaza en de West-Bank is geen bezetting door Israël, want in de oorlog van 1967 heeft Israël die gebieden eerlijk gewonnen. Israël werd aangevallen en toen men de vijanden terugsloeg kwamen de gebieden toe aan Israël. Dit is gewoon oorlogsrecht. Die bezette gebieden overigens worden nu bewoond door Arabische bezetters, geen Israëli's dus. Maar het is Israëlische gebied, dus als er Israëli's willen wonen dan is dat geen punt.
De bezetting van de Westelijke Sahara daarentegen is wel een echte bezetting, het leger van Marokko heeft de boel veroverd. Marokko werd niet aangevallen door de Westelijke Sahara. Ook heeft het nooit deel uitgemaakt van het glorieuze Marokkaanse Koninkrijk.
Die "bezetting" van Gaza & Westelijke Jordaan-oever en de bezetting van de Westelijke Sahara zijn twee dingen die niet met elkaar te vergelijken zijn. Door de woordkeus wordt er iets anders gesuggereerd dan er in werkelijkheid plaatsvind. En wat Hassnae Bouzza betreft, ik heb te weinig van haar gelezen om een indruk te krijgen, maar als je als vrouw er voor kiest om de vrouw-onvriendelijke islam te verdedigen dan moet je wel masochistische trekjes hebben. Vroeger las ik Breedveld wel, maar tegenwoordig niet meer, hij snijdt de probleempunten nog wel aan maar komt niet meer op de oorzaak, en zeker draagt hij geen oplossingen aan.

christinA eijkhout said...

Ik vraag mij alleen af waarom er bewezen moet worden dat het ergens anders (in dit geval Marokko) niet in orde is, terwijl hier in Nederland de boe; dusdanig afglijdt dat het ook voor mij moeilijk wordt geen Godwin te maken.
Zeker van jou als iemand die ook al iets langer leeft dan vandaag, had ik wel verwacht dat je iets over de "vingerafdrukkenkwestie"zou schrijven.
De url om eventueel te tekenen is
http://www.hetnieuwerijk.nl/index.php

keesjemaduraatje said...

@Christina: ik wilde gewoon FF zelf een Bezetting aan de kaak stellen. Kijken hoever of dat ik kom. Rene Danen hebben we al uit het Groenlinks bestur geweerd. Nou nog Marokko uit West-Sahara verdrijven

gentle giant said...

Goed bezig!

Herman Benschop said...

Succes ermee. Ik zal het met belangstelling volgen

Marco Knol said...

@vanhetgoor
Mischien belieft het u (weer) eens de collegebanken op te zoeken? Het maakt bij mijn weten echt niks uit of een land zelf de aanval opent dan wel aangevallen wordt. In beide gevallen is sprake van een bezetting. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben. Dan verneem ik graag de vindplaats.
Ik meen overigens te weten dat vrijwel geen enkel land de legitimiteit van het Marokkaanse bewind over de Spaanse/Westelijke Sahara erkent. Een vergelijking met de Turkse bezetting van noord-Cyprus lijkt daarom meer op z'n plaats.