Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Monday, November 30, 2009

Mijn vrouw is ook om...

Qua Multiculturele Heilsstaat dan. Dat komt namelijk zo. Jullie herinneren je misschien dat mijn jongste zoon bij een supermarkt in de buurt werkt en dat die een jaar geleden werd overvallen door jongens met een "lichtgetinte huidskleur". Een bijzonder brute overval, waarbij de daders het winkelpersoneel met een pistool en een mes bedreigden en waarbij door de politie geschoten werd. 

Overval2Natuurlijk nooit meer iets van gehoord, tot afgelopen zaterdag. Ik lag nog voor pampus na een hele gezellige avond met vijfgangen diner en toespraken van ik mag wel zeggen spraakmakende- en toekomstwijzende anti-islamsprekers. Mijn vrouw haalt broodjes in de supermarkt en loopt daar een slachtoffer van de overval tegen het lijf.  De winkelbediende kan nog steeds niet goed slapen. "Ik lag op de grond, met een mes tegen mijn keel en dacht: Nu zal ik zal mijn kind niet zien opgroeien." Wat nog erger is. Eén van de daders is een Nieuwe Nederlander van Marokkaanse afkomst uit de Prachtwijk Hanevoet, met een eigen Hyves-pagina en fotos daarop van een 100.000 Euro Mercedes en de kamer van de dader met een hoop cash geld op een tafeltje. Pronken met de buit.  De politie vindt dat niet genoeg aanwijzing om er iets tegen te doen.

Nadat ik eenmaal ontwaakt was, wilde ik mijn vrouw vertellen over de gesprekken die ik had gehad en dat een zeer hooggeplaatste PVV man te kennen heeft gegeven mijn weblog wel eens te lezen en dat ik daar toch wel heel trots op ben. Maar, mijn vrouw onderbrak mij en vertelde over de verontwaardiging van de supermarktmedewerker. Dat hij nu helemaal rechts en pro-PVV geworden is. Hij moet elke dag hard werken voor zijn geld en zo'n overvaller denkt even door één overval een heel jaarsalaris binnen te kunnen halen en realiseert zich niet dat hij daarmee anderen een levenslang trauma bezorgt.

Schatje, probeer ik nog tegen mijn vrouw te zeggen, we leven in PvdA-County, weet je nog wel en laat dat nou uitgerekend de partij zijn waar jij.....
Ik hoefde al niet verder te praten. "Jullie worden nu nog voor extreem-rechts uitgemaakt", zei ze tegen mij, "maar over een paar jaar zal iedereen zien dat julie gelijk hebben gehad".

Voor het eerste sinds de val van de Muur zijn wij het politiek gezien weer een keer met elkaar eens.

6 comments:

christinA eijkhout said...

Waarom denk ik toch hierbij aan mensen die door "oude" nederlanders zijn aan- of doodgeschoten of gestoken bij overvallen?
Of aan mezelf waar ook vreemden door de kasten gingen, terwijl ik sliep?
En ik denk er daarna niet aan om mijn heil te zoeken bij partijen die allerlei dingen willen die mijn gevoel van persoonlijke onvrijheid en angst voor ieders welzijn vergroten.
Ik vraag mij wél hoe wij allen dit met behulp van de ons overvloedig toegestane middelen kunnen verminderen.

Painted Bird said...

Gelijk hebben gehad waarin precies?

'maar over een paar jaar zal iedereen zien dat julie gelijk hebben gehad'

'dat een zeer hooggeplaatste PVV man te kennen heeft gegeven mijn weblog wel eens te lezen en dat ik daar toch wel heel trots op ben.'

Keesje vindt zichzelf lievvvv ;O)

keesjemaduraatje said...

@ christinA eijkhout | 30 november 2009 om 20:05
ik zeg niet dat het allemaal politiek correct is wat mijn vrouw denkt en voelt, maar het is wel zoals de slachtoffers van zo'n overval en de mensen die erover horen dan gaan reageren.
Ik heb ook liever dat mijn vrouw na het lezen van een boek van Hans Jansen tot een redelijke afweging komt en daarna haar keuze maakt. Maar dit is haar weg.
Wel nog steeds 100% SPD en Grünen. Dat dan weer wel.

keesjemaduraatje said...

"gelijk hebben gehad, waarin precies"
te waarschuwen voor de gevaren van massale immigratie zonder dat de betreffende immigranten kans hebben in dit hoog-geindustrialiseerde en hoogopgeleide land een kans hebben

James alias Sir Galahad the Pure said...

Leuk om te lezen dat jullie alweer op één lijn zitten (is wel zo handig in een relatie, althans enigszins).

Wim Nusselder said...

Hoi Kees,

Als je alleen gevaren ziet (van massale immigratie), die er zeker zijn, loop je de kans de kansen die het ook biedt over het hoofd te zien.
In de loop van de geschiedenis heeft massale immigratie Nederland geen windeieren gelegd.
En in hoeverre komen die gevaren voort uit de massale immigratie en in hoeverre uit de inrichting van dit land die mensen die er in eerste instantie niet in passen weinig kansen biedt?

Ik kies niet bij voorbaat en volledig voor het antwoord dat ik daarmee suggereer, maar probeer slechts -uit mijn aard- wat evenwicht te brengen.

Groetjes,

Wim