Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Wednesday, July 28, 2010

Snelle start van het HP netbook met Quickweb

Had ik mij gezworen nooit een Linux laptop aan te raken, maar wat blijkt? Als ik mijn gloednieuwe HP mini 210 netbook openklap, start er een verbazingwekkend snelle Quickweb, waarmee ik meteen kan internetten, twitteren, skypen en mailen. Meer heb ik eigenlijk ook niet nodig. Prive dan.

Windows 7 start helemaal niet op, als je dat niet wilt. Hoe kan dat? Een laptop zonder Windows?  

Er is een versie van het Linux programma Splashtop op de HP mini laptop geïnstalleerd, die heel snel opstart en waarmee je alle basisfuncties van het internetten kan uitvoeren. Daarmee maakt HP ook meteen een start in de Cloud-business. Want je kan je muziek en foto's bij HP in de cloud parkeren en altijd beschikbaar maken. Je hebt dus alleen nog een netbook en een internettoegang nodig en je kan altijd en overal werken. Geweldig.

Ik heb dus gisteren de gehele avond met dat mini notebook gespeeld. Handboek lezen hoeft niet. Een kind kan de was doen.  Hieronder staat een Youtube film waar het allemaal beschreven wordt.

Dat opent natuurlijk ook weer een geheel nieuwe perspectieven voor ontwikkelaars. Een mini laptop die na 20 seconden al klaar om te werken is en directe toegang tot het internet heeft. Wat kan je daar niet allemaal voor applicaties voor bedenken? Bijvoorbeeld een intoetsapparaat voor de serveerster van het terras.

Het is trouwens niet verplaicht op de Quickweb te gebruiken. Je kan ook gewoon windows7 starten en dan heb je de gehele functionaliteit van een laptop ter beschikking. Maar ik denk dat ik de komende tijd genoeg heb aan internetten en mailen via Quickweb

1 comment:

Jasjaa said...

En aan je oude systeem is ook gedacht:
62 Projects to Make With a Dead Computer:

http://www.isgtw.org/?pid=1002653