Tuesday, January 10, 2006

Is Femke Liberaal?

Femke Halsema is door de JOVD uitgeroepen tot Liberaal van het jaar

Op haar weblog wordt erover gediscusieerd of Groenlinks dan wel Femke echt liberaal is. Ik heb daar een reactie gegeven en voor het geval het weggecensureerd wordt, zet ik het hier ook nog een keer neer.
hier is het:"
In 1980 stopten verschillende krakers na twee jaar sociologie of politicologie, met hun studie. Onder andere het geachte Kamerlid Duijvendak. Dankzij de goede sociale voorzieningen konden ze op kosten van de gemeenschap jarenlang actievoeren. Nu is die generatie volwassen en gesettled en woont in gekochte huizen in ongeveer dezelfde buurt. Hun kinderen gaan op school in de deftige Watergraafsmeer, hoewel Groenlinks voor "spreiding" is. Maar niet voor hun eigen kinderen. Ze hebben zelf geen sociale voorzieningen meer nodig en als een duveltje uit een doosje komt het plan van Femke om de WW te verkorten. Volgens mij is dat niet liberaal, maar asociaal en hypocriet.
In al die jaren heeft Groen-links alles ondersteund wat maar diktatoriaal en "links" is: PLO, RARA, Molukkers, China, Tara, noem het maar op. En nu zou Groen-Links opeens liberaal zijn? Geen sprake van. Je moet een gebrek aan richting en een gebrek aan moraal niet met liberalisme verwarren."

33 comments:

  1. oppie22:13

    hulde!

    ReplyDelete
  2. Arie12:42

    Door juist het weblog van Femke Halsema te verdenken van censuur toon je wederom je eigen vooroordelen ten op zich van de linkse vleugel van de politiek. Ook hier heb je kennelijk geen kaas van gegeten want als er één weblog is waar veel kan dan is het dat weblog het wel.

    Mag ik je er ook op wijzen dat als je op de term 'haatzaaier' zoekt in google dat je website als nummer 7 in de lijst staat. De lijst word aangevoerd door je grote vriend en opper haatzaaier Peter Breedveld maar een goeie 7e plaats heb je al weten te veroveren. Je snapt dat ik die term meer op je zelf van toepassing vind dan op Anja. Proficiat.

    Wederom uit ik me twijfels over je toekomstig VVD lidmaatscap. De laatste posts hebben wel uitgewezen dat het dunne laagje beschaving wat je eerst nog kenmerkte er nu wel af is. Daarnaast ga je discussie nog steeds uit de weg. En het zou me verbazen als je meer dan één VVD ledenvergadering zonder kleerscheuren overleefd door al die ongenuanceerde extremistische overtuigingen die je hier spuit.

    ReplyDelete
  3. http://www.google.nl/search?hl=nl&q=haatzaaier&btnG=Google+zoeken&meta=

    haatzaaier is op google heel vaak in verband met Anja Meulenbelt genoemd .

    ReplyDelete
  4. we gaan het gewoon een keer proberen. Ik ga er over berichten op dit log

    ReplyDelete
  5. ik moet ff werken nu he

    ReplyDelete
  6. Arie12:50

    En als je zo door gaat zal het in in toepassing op jezelf ook nog heel vaak tegen gaan komen dunkt me.

    Ga je nog """inhoudelijk""" in op een van de eerdere discussies of laat je het er nu echt bij zitten?

    ReplyDelete
  7. Wat een onzin om te denken dat je zelf een haatzaaier bent, of je website, als dat woord er vaak wordt gebruikt! Kromme redenatie, lijkt me.

    ReplyDelete
  8. Arie21:20

    @AVe

    Kan best zijn dat je er anders over denkt maar hier komt het wel over als haatzaaien wat Kees doet; namelijk het criminaliseren van activisten of demoniseren van politici als het even in zijn straatje past. Het over een kam scheren van hele bevolkingsgroepen en zo verder. Klinkt toch redelijk als haatzaaien voor mij.

    Ik probeer dit aantevechten maar tot nu toe naast dat mij verweten word een anti-democraat te zijn worden al mijn argumenten dood gezwegen of neergesabeld met grove leugenachtige kreten.

    ReplyDelete
  9. Steady Freddy22:02

    Gezwellig hiero, over haatzaaien gesproken

    ReplyDelete
  10. Steady Freddy22:03

    Gezwellig hiero, over haatzaaien gesproken...

    ReplyDelete
  11. ik heb mijn argumenten al genoemd en dat zijn persoonlijke ervaringen vanuit de Kraakgroep Indische Buurt Amsterdam. De Krakers zaten in een actiecomittee tegen koopappartementen en maakten iedereen verdacht en belachelijk die voor koopappartementen was. Al deze mensen lefden van een uitkering en wilden in de buurt blijven wonen. Gekraakt of gehuurd. Na jarenlang op kosten van de staat voor Milieudefensie gewerkt te hebben, ging mijnheer Duijvendak, geholpen door vriendjes en vriendinnetjes in de Oosterparkbuurt in de politiek en kwam meteen op een verkiesbare plaats. Toevallig komen de meeste leden op de kieslijst van Groenlinks uit de Oosterparkbuurt Amsterdam of in ieder geval uit Oost. Huisje gekocht. Fijn. Kindertjes in de Watergraafsmeer op school. Leuk. Kan ik allemaal ook nog begrijpen, omdat je kinderen niet de dupe willen worden van je eigen krankzinnige ideeën. En dan nu de liberale joker uit de mouw toveren en de WW willen verkorten, in plaats van zelf gewoon lid van de VVD te worden.
    Is dat nu inhoudelijk genoeg van de dames en heren krakersters uit Nijmegen? Dank je wel voor de aandacht en voor jullie antwoorden.

    ReplyDelete
  12. Wat keesjemaduraatje vertelt, lijkt me inhoudelijk en aannemelijk genoeg.

    ReplyDelete
  13. ik zat net jouw weblog ook te lezen. Reve doet leven!! en Mullisch, dat is vullisch!!

    ReplyDelete
  14. Dylan00:49

    wat jij beschrijft is lifestylism, vind je inderdaad vooral onder al dan niet anarchistische krakers. Betekent niet dat ze allemaal zo zijn.

    Jij bent bijvoorbeeld nóg erger.

    ReplyDelete
  15. Titus03:32

    Niets tegenin te brengen. Jouw mening is de jouwe, mijn mening de mijne. Ik spreek Duyvendak dit weekend, moet ik 'm de groetjes nog van je doen? Ik zal hem in ieder geval eens naar zijn versie van dit verhaal vragen.

    ReplyDelete
  16. leuke log leuk in elkaar gezet neem ook is een kijkje bij ons

    ReplyDelete
  17. Zoals vaak ben ik het er niet mee eens maar kan ik je populistische waanredenaties tot op grote hoogte volgen.
    Je begrijpt natuurlijk zelf ook vast dat de link met Groenlinks en bijvoorbeeld de PLO wel erg kort door de bocht is, maar je zal vast wat riooljournalisten kunnen aanhalen die er ´bewijzen´ voor hebben. Ik snap in ieder geval waar e overtuiging vandaan komt dat die link er is.

    De link tussen Groenlinks en China gaat echter mijn laatste greintje voorstellingsvermogen te boven. Zelfs een partij als de SP (die haar wortels in het Maoisme heeft) kun je met alle verstand niet meer verdenken van een sprankel sympatie voor het regime daar.

    Ik ben dus erg benieuwd waar je deze waan vandaan haalt. Wel Groenlinks tweedekamerlid is nu weer in het geheid lid van de Chinese Communistische partij?

    ReplyDelete
  18. Je verbaasd me, inderdaad een goed stuk,
    ik heb er weinig aan toe te voegen.
    Wat mij betreft zijn inderdaad beide partijen schuldig.
    Het enige dat er over Israel extra te zeggen is dat zij wel erg veel meer macht hebben en daarom ook meer verantwoordelijkheid. Het is natuurlijk geen eerlijke strijd; met stenen tegen tanks. Dit praat echter geen enkele terroristische aanslag goed.

    Nou wacht ik nog wel op een reactie over China...

    ReplyDelete
  19. @Titus: ja, doe hem de hartelijke groeten. Nou ff zonder cynisme hè.

    ReplyDelete
  20. @Jasper: het is jammer dat veel Groenlinksers, oud CPN-ers, oud PSP-ers, ondanks hun vaak sociale opleidingen, zo weinig kunnen "reflecteren". Zolang we weinig van China wisten, dachten veel mensen dat daar een nieuwe betere maatschappij ontstond. Maar zodra we wisten dat Mao-China een dictatuur is/was, waren de meeste mensen alweer vergeten dat ze dat hadden gedacht ooit.
    Groenlinks is voortgekomen uit CPN, PSP en PPR en geloof me nou maar op mijn woord dat 80% van die mensen Mao helemaal te gek vonden.

    ReplyDelete
  21. Wat heb ik er nou mee te maken wat mensen 20 jaar geleden vonden. Ik geloof best dat dit zo was, maar tegenwoordig zal het in Nederland lastig zijn nog fans van het Chinese regime te vinden. Moet je mensen dan eeuwig blijven lastig vallen met naiviteit uit hun jeugd?

    ReplyDelete
  22. ja, dat vind ik juist leuk. Beetje zieken

    ReplyDelete
  23. @Dylan: ja dat klopt, ik ben nog erger

    ReplyDelete
  24. @Jasper: nog even over de PLO standpunten van Groenlinks: Als je de standpunten van Groenlinks over het Midden-Oosten conflict leest http://www.groenlinks.nl/standpunten/middenoostenconflict , dan zie je dat elke zin begint met een veroordeling van Israel. Geen woord over de zelfmoordaanslagen of de vliegtuigontvoeringen van Jasser Arafat. Bovendien bevatten de standpunten pure PLO propaganda, omdat er van verkeerde feiten wordt uitgegaan.
    Er is nooit een Palestijnse staat geweest en zelfs een Palstijnse identiteit is pas na het oprichten van de Israelische staat ontstaan. Het is zelfs de vraag of Jasser Arafat wel in Jerusalem geboren is. Hoogstwaarschijnlijk niet. Daarom kan Israel zich ook niet uit "de Palestijnse gebieden terugtrekken" . De rol van andere staten die de rechten van Palestijnen geschaad hebben , zoals Jordanie, Egypte, Libanon, wordt niet genoemd. In die zin, door de éénzijdige veroordeling en de verkeerde weergave van feiten zijn de standpunten van Groenlinks anti-semitisch.

    ReplyDelete
  25. PJORourke23:25

    Anti-semitisch gaat me wat ver. Ik vermoed eerder dat men Israel beschouwt als voorpost van Amerika, en men dit land vanuit een visie van anti-amerikanisme bejegend.

    En de vijand van Amerika wordt bijna altijd door links als vriend beschouwd.

    ReplyDelete
  26. ja, zoiets zal het waarschijnlijk wel zijn. en natuurlijk dat de linkse mensen jarenlang door een haatzaaiende ideologie uit de Sovjet-Unie zijn geindoctrineerd die uitermate jodenvijandig was.

    ReplyDelete
  27. Je kan toch ook moeilijk ontkennen dat de VS al heel lang geleden partij hebben gekozen in dit conflict

    ReplyDelete
  28. Dylan17:28

    links ziet niet elke vijand van amerika als vriend, links ziet in dat als je beide tegen amerikaans imperialisme bent je af en toe kan samenwerken, niet dat je zonder kritiek achter dat land/beweging staat.

    ReplyDelete
  29. ik zal binnenkort een samenvatting van de standpunten van partijen t.a.v. Israel geven op dit weblog. Daar zal volgens mij uit blijken, dat Groenlinks het erg bont maakt.

    ReplyDelete
  30. Het nieuwe jaar brengt mooie dingen zoals Keesje die een verhaal over Femke (en haar 'liberale' plannen) schrijft waar ik het zowaar mee eens ben (ex-krakers.... wat zal ik er van zeggen?).

    Hulde, Keesje, voor je artikel(tje) over Femke en haar onzalige plannen. En ik spreek hier gelijk maar ff uit dat ik hoop dat Keesje zich bij D66 voegt en dus NIET bij de VVD.

    Doe AGS een plezier, Keesje, en word lid van D66!

    ReplyDelete
  31. Dylan02:10

    haha waarom?

    omdat die toch nooit een mening hebben ofsow?

    haha

    ReplyDelete
  32. ik durf het haast niet te zeggen, maar de kans bestaat dat ik van geen van beiden lid wordt. Van D66 kan ik geen lid worden omdat ze tegen de Afghanistan missie gaan stemmen, terwijl de PvdA er zelfs sinds vandaag voor is. En de VVD, dat wordt ook moeilijk, door een heel persoonlijke ervaring met een Syrisch Christelijke familie uit Eindhoven, die sinds afgelopen donderdag in het uitzetcentrum Ter Apel zit en uitgewezen wordt. Als je mensen persoonlijk kent, dan merk je pas hoe hard het beleid is. Dus ik blijf maar partijloos denk ik.
    D66 is de meest redelijke partij die er is, maar ze laten hun idealen vallen. De VVD heeft op veel punten wel gelijk, maar zijn op hun manier ook weer erg "upper middle class"

    ReplyDelete

Bedankt voor jouw reactie. We beoordelen of de reactie geplaatst kan worden.