Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Monday, February 27, 2006

Goed aangekomen

door Keesjemaduraatje

na een reis van 8,5 uur, opgepropt in een oude DC10, ben ik dan nu goed aangekomen in Mumbai (Bombay). Tijdens de reis heb ik met mijn buurman gesproken over de katholieken in Goa. Hij is een indiase immigrant uit Canada, van Portugese afkomst en heeft een huis in Goa, één uur vliegen zuidelijk van Bombay. Hij vertelde dat er in die stad veel katholieken zijn en dat er zelfs in Pakistan katholieken zijn, die nu zelfs nog kerken erbij bouwen, maar de Pakistaanse regering geeft er niet teveel ruchtbaarheid aan. Als hij over een paar jaar gepensioneerd is gaat hij weer in Goa wonen.

Op het vliegveld in Bombay viel meteen de absolute vriendelijkheid van de mensen op. Je wordt enthousiast begroet door iedereen, de douane, de taxi-chauffeurs en de bedelaars. Het hotel is van een koloniale en zondige luxe, die mij tegenstaat. Maar er hebben wel veel mensen werk aan. Zelfs het kranten brengen naar de gasten is een aparte baan. Ik heb helaas net President Clinton gemist, die hier een week geweest is.

Het internetten kost hier 1 euro per uur en 200 euri voor twee weken. Dat is mij te duur. Maar af en toe een uurtje is oke.

Eigenlijk is het nu 4.00 in de ochtend in Nederland en hier is het al morgen en ik heb al ontbeten. Straks komt de chauffeur om mij naar het werk te rijden. Het heeft toch wel wat.

4 comments:

ida en dick said...

hoi kees
ik las je weblog,en vindt het fijn iets van je te vernemen.
wat is dat toc'h mooi zo'n komputer.
ik heb nog nooit gereageerd ik hoop dat het aan komt,
pa zit hier naast mij we groeten je doei!

AVe said...

Fijn dat je goed bent aangekomen!

Steady Freddy said...

Duur man dat Internet, zit er om de hoek niet een goedkoper Internetwinkeltje? Je kan toch wel naar buiten of mag dat niet?

keesjemaduraatje said...

nee het is 10 Euro per uur