Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Friday, March 28, 2008

Fitna the movie

Door Keesjemaduraatje
Helaas was ik net even weg, want de buurman ging trouwen en na de receptie was ik in een restaurant in het pittoreske dorp Eersel om varkenssaté met friet te eten. Thuisgekomen, stelde mijn oudste zoon mij op de hoogte van het heuglijke feit. De film Fitna is eindelijk uitgekomen. Doordat de servers overbelast Fitna_the_movie zijn, kan ik nu even geen uitgebreide recensie geven. 
Nu kijk ik naar NOVA met de gebruikelijke nitwitz die  niets nieuws te vertellen hebben.

De eeuwige Salima Belhaj, fractievoorzitter van D66 Rotterdam, die bij haar sollicitatiegesprek bij Alexander Pechtold, voor de kandidatuur van een Tweede Kamerzetel, nog vertelde een eigen jihad te voeren. Hetgeen ze dan wel nog als "innerlijke strijd" uitlegde.
Er is natuurlijk weer niemand in het panel van NOVA te vinden die de discussie aan wil gaan. Ze zijn tegen de film en willen niet inhoudelijk op de inhoud ingaan. Prima. Moeten zij weten. 


De islamvriend Maurits Berger, die natuurlijk weer verteld hoe kwetsend het allemaal is. Het zijn allemaal de gebruikelijke rituelen en de gebruikelijke prietpraat.
Nu ga ik eerst eens proberen de gehel film achter elkaar te zien. Tot morgen.

No comments: