Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Wednesday, August 13, 2008

Dauphine

Dauphine


Door Keesjemaduraatje
De vorige keer vertelde ik over een terras op Bickerseiland (Amsterdam) en dat was al erg mooi, maar nu heb ik een nog veel leukere lokatie bezocht. Café-Restaurant Dauphine, gevestigd in de voormalige Renault garage tegenover het Amstelstation. Het is makkelijk, want je kan je auto beneden gratis parkeren en het station is ook vlakbij.

Volgens mij is Dauphine dé "place to be" als je iets wilt zijn of worden in de media wereld. Ik zag tenminste Gijs Groenteman van de zender "Het Gesprek" daar zitten. De andere mensen kende ik niet, maar het schijnt dat daar ook veel redacteuren en televisiemakers rondlopen. Gisteravond heb ik met een jeugdvriend mosselen gegeten en zelfs op de dinsdagavond zat het restaurant geheel vol.

Dus dat was gezellig. Maar wat heeft dat met Wijnand Duijvendak te maken? Niets, maar ik heb daar twee mensen gesproken en die zeiden allebei: "he is gone, gone, gone". Bovendien heb ik uit goed geïnformeerde bron gehoord, dat de traditionele achterban van Groenlinks, de actiegroepen, de vegetariërs en de autohaters het helemaal niet fijn vinden dat Wijnand opeens het actievoeren afzweert en beweert dat alle verandering in de samenleving vanuit het parlement moet komen. "Ja", zeggen ze, "omdat hij daar nu in zit. Maar 25 jaar geleden moest de actie van de straat komen." Dus dat zijn nog wel even puntjes van discussie bij de dames en heren wereldverbeteraars.

2 comments:

Molly-Bolly said...

"de dames en heren wereldverbeteraars" :))

Prachtig artikel in HP/de Tijd over ontwikkelingshulp. Er is een rechtstreeks verband gevonden tussen de hoeveelheid geld die een Afrikaans land heeft gekregen de afgelopen 50 jaar, en het niveau van corruptie dat dat land daardoor heeft ontwikkeld. Hoe meer hulp, hoe corrupter. Zimbabwe spant de absolute corruptiekroon, ooit het troetelkind van links Europa. Heel veel Afrikaanse landen zijn er slechter van geworden van al die hulp.

Links, voor al uw problemen!

alexander said...

Sodemieter op met je Dauphine (de naam alleen al) daar trappen we niet in