Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Tuesday, July 24, 2018

Nieuwe Palestijnen op de Dam


Dachten we enkele weken geleden nog, dat de Dam op de maandagen, dinsdagen en woensdagen verschoond zou blijven van Palestijnse vlaggen en Gaza-collectanten, blijkt opeens een nieuwe loot aan de Palestijnse stam gegroeid te zijn. Maandag 23 juli 2018 staat een Gaza-collectant op de Dam. Vlak er naast staat Bessam, de Hamas-lijfwacht, Robert-Willem van Norren, de scootmobiel en een dame zonder Vietcong-hoed.


Nadat ik een foto neem, wordt er onmiddellijk verbaal op mij geschoten, hetgeen ik met ijzige kalmte over mij heen liet gaan.Robert Willem van Norren sust de boel, door te zeggen, dat ik een journalist van het NIW ben.  Nadat ik vraag of er ook een vergunning voor het collecteren is verstrekt wordt de collectant erg kwaad. "Ik weet wel wat jij aan het doen bent..." Dat is weer meegenomen, want ik wist het zelf niet eens.

Momenteel wordt nog onderzocht of er inderdaad een vergunning is verstrekt en aan wie. De folder die op de Dam tijdens het collecteren wordt uitgedeeld belooft niet veel goeds. (Zie hieronder) Het is een folder uit het jaar 2017, van de Wilde Ganzen en de club Rotterdam voor Gaza. Het doel is:  Geld inzamelen voor zonnepanelen op ziekenhuizen in Gaza.

'Rotterdam voor Gaza' is geen rechtspersoon en heeft geen ANBI status en mag dus niet collecteren. Bovendien schurkt voorzitter Benji de Levie bij verschillenden gelegenheden heel dicht tegen Hamas aan. De Wilde Ganzen hebben in 2018 helemaal geen actie voor Gaza lopen. Erg mysterieus, hoe een Palestijnse clubje op de Dam in Amsterdam, met een pamflet uit 2017,  geld kan inzamelen.




No comments: