Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Friday, May 31, 2024

Brief aan NRC over Samidoun niet gepubliceerd

Moeilijk. Ik lees elke dag de NRC, maar nu begin ik toch te twijfelen. Als er een keer een thema wordt behandeld, waar ik echt alles over weet en waarvan ik zelf feiten heb ontdekt, dan blijkt dat NRC feiten weglaat. Schrijf je dan een ingezonden brief, wordt die niet gepubliceerd. Hoe zal het dan met thema’s gaan waar ik geen verstand van heb. Laten ze dan ook feiten weg? Waarschijnlijk wel.

Ik ben nu twee keer door de Telegraaf geïnterviewd over Samidoun en de pro-Palestijnse studentenacties. Ik ben de Telegraaf daar dankbaar voor. In het AD wordt eenzelfde soort artikel geschreven, maar wordt alleen Carel Brendel genoemd, terwijl ik bij de Canadese Kamer van Koophandel heb ontdekt dat Thomas Hofland bestuurslid van Samidoun is. Toch is ook AD wel betrouwbaar als het over de terreurorganisaties gaat. NRC en Volkskrant gaan niet eens naar de rechtszittingen tegen Amin Abou Rashed toe! De Hamas-activiteiten in Nederland zijn ruim veertien jaar lang verzwegen!

Dit is mijn brief aan NRC:

Thomas Hofland is minder onschuldig dan NRC denkt

Met veel interesse heb ik het informatieve artikel “Een allegaartje van actiegroepen en ’toolkits’ uit de VS”, over de pro-Palestijnse protesten aan de Nederlandse universiteiten, in de NRC van 27 mei 2024 gelezen. U interviewt in het artikel Thomas Hofland, maar laat onvermeld, dat deze Thomas Gerhard Hofland bij de Canadese Kamer van Koophandel als bestuurslid van de Palestijnse gevangenenorganisatie Samidoun staat ingeschreven. De Duitse geheime dienst beschouwt deze organisatie als een mantelorganisatie van de terreurgroep PFLP.

Thomas Hofland bezocht twee jaar geleden een Libanees vluchtelingenkamp van de PFLP en eerde daar de vermoorde schrijver Ghassan Kanafani. Kanafani wordt beschouwd als één van de leiders van de PFLP. Naast hem stond toen Jacob Bodden, die onlangs namens de protesterende studenten een interview aan het TV-programma Netwerk gaf. Het gegeven dat Samidoun Europa-coördinator Mohammed Khatib de studenten toesprak, is een derde aanwijzing, dat deze studentenprotesten door terreurgroepen uit het Midden-Oosten worden beïnvloed.

https://www.keesbroer.nl/samidoun-thomas-gerhard-hofland/
https://www.keesbroer.nl/terrorisme/samidoun-demonstreert/


No comments: