Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Sunday, September 16, 2007

Over één kam scheren

door Keesjemaduraatje
vandaag heb ik toch maar weer eens naar Buitenhof gekeken en ik werd niet teleurgesteld. Eerst kreeg Mark Rutte een flinke veeg uit de pan van VVD-erelid Hans Wiegel. Ik had, als kraker zijnde, nooit gedacht dat ik het nog eens met die man eens zou zijn. Verfrissend. "Als je echt een leider bent, dan hoef je dat niet steeds te zeggen". Ik denk dat Wiegel zo'n bewondering voor Rita Verdonk heeft omdat ze allebei inhoudsloos zijn. Ze vertolken de stem van het volk, maar geven geen richting aan de volksstem. Hij gaf ook toe, dat hij in de jaren zeventig wel eens had overdreven, om de rechtse kiezers tevreden te stellen, die geen zin hadden in dat "linkse gedoe". Hij vond dat ze Rita het Verkeersbeleid als dossier hadden moeten geven. "Rita tegen de files". Dus dat was weer genieten op de zondagmiddag.
Daarna kwam Hans Achterhuis en ik dacht dat dat zo'n soort Geert Mak-achtige softie was, die wel weer over de klimaarverandering zou praten ofzo. Maar niets was minder waar. Hij brak een lans voor het polariseren en stelde zelfs, dat je juist geweld stimuleert, als er geen discussie en debat is. Ook de term Geitenneuker, mocht van hem gebruikt worden. Kijk eens aan.  Clairy Polak probeerde nog een stok tussen de spaken te steken en af en toe een paar stekelige vragen te stellen. ze gebrukte daarbij stereotypen als "Over een kam scheren" en  zo. Maar daar trapte Hans Achterhuis niet in.

Daarna kwam Desanne van Bredero nog even in haar column vertellen, dat de Nederlandse Moslim Omroep zo geweldig goed is, en dat de islamcritici dat waarscijnlijk niet weten en dat de islamcritici waarschijnlijk helemaal niets van de koran afweten. Van die dingen. Mijn vrouw keek me eens aan en ik zei: "Moet ik nu kwaad worden ofzo?" Het is nog wel steeds de staatsomroep waar we naar kijken, dus er moet een beetje propaganda voor de islam en de NMO gemaakt worden. "Leuk voor je broer", zei ze toen. "Als alle islamcritici nou naar de reportages van je broer kijken,. dan worden ze genezen."

1 comment:

Bas de Mooij said...

Kees,
ik lees altijd je page met plezier.
Maar,de zin, ik als kraker ,we the fuck are you ?
Ik heb ,noodgedwongen ,mijzelf de touw ti fish
betaald aan hypotheken .
Jij kraakte ,en , wil mij vertellen hoe het moet !
Misschien heb je gelijk, dan nog , gaan we verder .
Ik betaalde ,geniet nu ,en, hoef niet als een gefrustreerd konijn tegen Jan en Alleman
te ageren .

Bas